Kent iemand dit, AeroFinn?
- ChrisV40
- 5th Gear member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
- 15
- Model: V50
- Bouwjaar: 2008
- Locatie: Harkstede
Kent iemand dit, AeroFinn?
Uitvinding van de eeuw wat mij betreft...
Kent iemand dit?
http://www.tcegofour.com/nl/producten/aerofinn.html
En uut Stadskenoal nog wel!
Kent iemand dit?
http://www.tcegofour.com/nl/producten/aerofinn.html
En uut Stadskenoal nog wel!
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: Kent iemand dit?
Nee en ik geloof ook niet direct in de werking ervan.
Maar ik geloof ook niet in Sinterklaas en heel veel anderen wel dus tja.....
Maar ik geloof ook niet in Sinterklaas en heel veel anderen wel dus tja.....
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
- ChrisV40
- 5th Gear member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
- 15
- Model: V50
- Bouwjaar: 2008
- Locatie: Harkstede
Re: Kent iemand dit?
Het heeft wel een hoog "Hey Mike, whant an amazing discovery" gehalte...
Maar Defensie is er mee in zee, diverse vissersboten varen ermee en de reacties zijn nogal positief. Dus wie weet zit er meer achter dan je verwacht.
Vraag me alleen af of dit nog iets toevoegd voor een turbo motor... Die lucht lijkt me al redelijk turbulent.
Voor mijn Harley zou het misschien wel leuk zijn.
Maar Defensie is er mee in zee, diverse vissersboten varen ermee en de reacties zijn nogal positief. Dus wie weet zit er meer achter dan je verwacht.
Vraag me alleen af of dit nog iets toevoegd voor een turbo motor... Die lucht lijkt me al redelijk turbulent.
Voor mijn Harley zou het misschien wel leuk zijn.
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Kent iemand dit?
Als dit werkt, waarom dan niet al present in nieuwe auto's?
Maar het klinkt plausibel, ik denk dat je je moet afvragen of je de aanschaf eruit haalt met je lagere verbruik.
Maar mijn interesse is wel gewekt..
Maar het klinkt plausibel, ik denk dat je je moet afvragen of je de aanschaf eruit haalt met je lagere verbruik.
Maar mijn interesse is wel gewekt..
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 00:13
- 15
- Locatie: Elst Gelderland
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
aerofinn is hetzelfde als de CYCLONE, te vinden onder http://www.cyclonenederland.nl/ en hier nog meer over de aerofinn http://www.decyclone.nl/aerofinn/index. ... ofinn.html
het verhaal gaat over dat de lucht niet rechtlijnig naar binnen gaat maar juist heel erg gedraaid, getwist word en dan wordt brandstof beter verdeeld en ook een betere verbranding.
het verhaal gaat over dat de lucht niet rechtlijnig naar binnen gaat maar juist heel erg gedraaid, getwist word en dan wordt brandstof beter verdeeld en ook een betere verbranding.
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Ja, ik moest al mee denken aan jou met de cyclone. Ik geloof er anders niet zoveel in.
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Zou best kunnen werken, maar ik heb er altijd een gruwelijke hekel aan als er geen prijzen bij staan....
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
-
- 1st Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:09
- 15
- Locatie: Etten-Leur
Re: Kent iemand dit?
I agree!DirkT4 schreef:Nee en ik geloof ook niet direct in de werking ervan.
Grootste onzin ever.
Laatst gewijzigd door Koen is Sleeping op ma 23 nov 2009, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Ik ben zo benieuwd naar de niet op meningen maar op feiten gebaseerde argumenten van al die mensen die zeggen dat zoiets onzin is...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
-
- 1st Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:09
- 15
- Locatie: Etten-Leur
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Okee, waarom ik zoieta roep:V3lv3T schreef:Ik ben zo benieuwd naar de niet op meningen maar op feiten gebaseerde argumenten van al die mensen die zeggen dat zoiets onzin is...
er heerst een bepaalde druk in een inlaattraject. Als je lucht laat circuleren gaat de druk echt niet omhoog.
De enige manier om de druk te laten veranderen is opladen (Turbo of andere compressor).
Hetzelfde effect heb je thuis, als je een ventilator wegzet in een afgesloten kamer verandert er helemaal niks aan de luchtdruk.
En lucht in een inlaattraject circuleert toch wel, kijk maar eens naar de grillige vorm van alle buizen en stel je voor dat daar water doorheen met lopen.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Hmm ja, ok, maar diet is toch geen afgesloten kamer, er komt toch lucht van buiten naar binnen?
De lucht zal iss wel wat turbulent zijn door alle hoeken e.d. in de buizen, maar zit zou nu juist voor een betere draaiing moeten zorgen.
Als de lucht eenmaal een flinke draai heeft, gaat die beter door de bochten vermoed ik.
De lucht zal iss wel wat turbulent zijn door alle hoeken e.d. in de buizen, maar zit zou nu juist voor een betere draaiing moeten zorgen.
Als de lucht eenmaal een flinke draai heeft, gaat die beter door de bochten vermoed ik.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
-
- Supporting Member
- Berichten: 1118
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:03
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2020
- Roepnaam: Daniel
- Locatie: Groningen
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Maar is het niet zo dat circulerende lucht ook een hogere snelheid heeft, ten opzichte van de normale luchtstroom.
Of zie ik dit verkeerd, ik vergelijk het even simpel met water in een fles als je deze ondersteboven houdt stroomt het water er gewoon uit.
Schud de fles wat rond zodat je een werveling in het water krijgt is de fles minstens een keer zo snel leeg.
Of zie ik dit verkeerd, ik vergelijk het even simpel met water in een fles als je deze ondersteboven houdt stroomt het water er gewoon uit.
Schud de fles wat rond zodat je een werveling in het water krijgt is de fles minstens een keer zo snel leeg.
V40 rood 1.8 - '96 (Total-loss)
V40 Panama Yellow 2.0T - '00
Mitsubishi Outlander Invite+ 2.0 - '06
Lexus CT200H Ultimate Edition
-
- Engine off
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 20:50
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2000
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Is idd volgens mij hetzelfde als zo'n cyclone. Heb zo'n cyclone in een vorige auto gehad, maakte helemaal geen klap uit. Zonde van het geld.
Idd, ALS het zou helpen, dan was het al door alle autofabrikanten standaard in hun auto's gestopr.
Idd, ALS het zou helpen, dan was het al door alle autofabrikanten standaard in hun auto's gestopr.
- ChrisV40
- 5th Gear member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
- 15
- Model: V50
- Bouwjaar: 2008
- Locatie: Harkstede
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Ik zou me kunnen voorstellen dat het werkt. Misschien is de obstructie wel een extra weerstand maar als die door de vergrootte turbulentie nou voor een efficientere verbranding kan zorgen dan heb je misschien wel netto meer vermogen.
Het extra rendement compenseert dan dus voor het verlies aan vermogen doodat je iets in het inlaat kanaal plaatst.
Ik zou het wel eens willen proberen, maar dat hangt inderdaad ook van de kosten af.
Het extra rendement compenseert dan dus voor het verlies aan vermogen doodat je iets in het inlaat kanaal plaatst.
Ik zou het wel eens willen proberen, maar dat hangt inderdaad ook van de kosten af.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:09
- 15
- Locatie: Etten-Leur
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Je vergelijking klopt niet helemaal, hij zou wel kloppen als je de bodem uit de fles zou halen. En dan zou je zien dat hij even snel leegloopt in beide gevallen.peukiemon schreef:Maar is het niet zo dat circulerende lucht ook een hogere snelheid heeft, ten opzichte van de normale luchtstroom.
Of zie ik dit verkeerd, ik vergelijk het even simpel met water in een fles als je deze ondersteboven houdt stroomt het water er gewoon uit.
Schud de fles wat rond zodat je een werveling in het water krijgt is de fles minstens een keer zo snel leeg.
Probeer maar eens uit met een badkuip, die loopt altijd even hard leeg, ongeacht of je het water laat circuleren.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
- ChrisV40
- 5th Gear member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
- 15
- Model: V50
- Bouwjaar: 2008
- Locatie: Harkstede
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Toch kan meneer Bernoulli hier nog wel eens een andere mening over hebben: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Bernoulli
Volgens hem is het zo dat als de snelheid van een gas toeneemt dat dan de druk afneemt. Dus dat zou kunnen betekenen dat de druk in de cylinder met turbulente lucht relatief lager is dan met laminaire lucht. Dat zou weer kunnen betekenen dat er toch meer lucht in kan!
Maar goed, wat we eigenlijk moeten hebben is een rollerbank test. Helaas heeft het bedrijf dat nog niet ter beschikking.
Volgens hem is het zo dat als de snelheid van een gas toeneemt dat dan de druk afneemt. Dus dat zou kunnen betekenen dat de druk in de cylinder met turbulente lucht relatief lager is dan met laminaire lucht. Dat zou weer kunnen betekenen dat er toch meer lucht in kan!
Maar goed, wat we eigenlijk moeten hebben is een rollerbank test. Helaas heeft het bedrijf dat nog niet ter beschikking.
-
- Veteraan
- Berichten: 714
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:48
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: PP
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Het draaien voor de fles zorgt inderdaad voor de optimale combinatie van het naar buiten laten van het water, en het naar binnen laten van lucht. Dat is dus niet te vergelijken.
Waarom ik het bullshit vind? Een aantal redenen:
- Inderdaad, als het zo goed zo werken, zouden meer auto-fabrikanten het gebruiken, zeker nu met de uitstoot-wedloop.
- Het is een apparaat dat de richting van de luchtstroom zou veranderen. Om een object van richting te veranderen, is er energie nodig (1ste wet van newton). Die energie moet ergens vandaan komen. Je motor moet dus als het ware harder trekken om dezelfde hoeveelheid lucht binnen te krijgen. Het apparaat zal dus in mijn ogen alleen maar extra energie kosten. Weliswaar een onmerkbaar kleine hoeveelheid, maar toch!
- De hele website staat vol met ongeloofwaardige spullen...
Waarom ik het bullshit vind? Een aantal redenen:
- Inderdaad, als het zo goed zo werken, zouden meer auto-fabrikanten het gebruiken, zeker nu met de uitstoot-wedloop.
- Het is een apparaat dat de richting van de luchtstroom zou veranderen. Om een object van richting te veranderen, is er energie nodig (1ste wet van newton). Die energie moet ergens vandaan komen. Je motor moet dus als het ware harder trekken om dezelfde hoeveelheid lucht binnen te krijgen. Het apparaat zal dus in mijn ogen alleen maar extra energie kosten. Weliswaar een onmerkbaar kleine hoeveelheid, maar toch!
- De hele website staat vol met ongeloofwaardige spullen...
Volgens mij zie je dat helemaal fout. Als je bernoulli wil gebruiken, moet je ook kijken naar de vector (richting) van de luchtstroom. Als de snelheid toeneemt, zal de druk inderdaad lager worden, in de stroom zelf en op de plek waar de stroom vandaan komt (van buiten de motor dus). De plek waar de lucht naar toe gaat, de cilinder dus, zal theoretisch een hogere druk krijgen, net als met een turbo dus, die versnelt ook de luchtstroom richting de cilinders.ChrisV40 schreef:Volgens hem is het zo dat als de snelheid van een gas toeneemt dat dan de druk afneemt. Dus dat zou kunnen betekenen dat de druk in de cylinder met turbulente lucht relatief lager is dan met laminaire lucht. Dat zou weer kunnen betekenen dat er toch meer lucht in kan!
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
Die wet van bernouli is meer van toepassing op vliegtuigen denk ik, boven de vleugel moet de lucht een langere weg afleggen in dezelfde tijd, waardoor de lucht meer gespreid wordt en de luchtdruk afneemt, wanneer deze sneller stroomt, dat is denk ik niet te vergelijken met wat hier gebeurd.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
- ChrisV40
- 5th Gear member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
- 15
- Model: V50
- Bouwjaar: 2008
- Locatie: Harkstede
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
In de formule die op wikipedia staat is "vliegtuig" geen variabele, dus die is algemeen toepasbaar voor gassen en vloeistoffen.V3lv3T schreef:Die wet van bernouli is meer van toepassing op vliegtuigen denk ik.
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 15
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Kent iemand dit, AeroFinn?
HEt is een voorbeeld...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9